H προστατίτιδα αναφέρεται στη φλεγμονή του προστάτη (μικροβιακής ή μη αιτιολογίας) και περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα συμπτωμάτων που ποικίλλουν  ανάλογα με την βαρύτητά τους, την εντόπισή τους αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης τους. Παρακάτω παραθέτονται οι κύριοι τύποι προστατίτιδας καθώς και τα κύρια συμπτώματα αυτών.

1.  Οξεία Βακτηριακή Προστατίτιδα

Κύρια συμπτώματα αποτελούν ο υψηλός, συνήθως με ρίγος, πυρετός και η δυσκολία στην ούρηση. Γενικά ο ασθενής παρουσιάζεται με εικόνα βαριάς συστηματικής λοίμωξης. Η διάγνωση επιβεβαιώνεται με μικροβιολογική εξέταση των ούρων. Ακρογωνιαίος λίθος της θεραπείας είναι η χορήγηση αντιβιοτικών.

2. Χρόνια Βακτηριακή Προστατίτιδα

Στην περίπτωση αυτή τα συμπτώματα της ούρησης είναι σαφώς πιο ήπια, ενώ λείπει ο πυρετός. Η διάγνωση θα επιβεβαιωθεί με την μικροβιολογική εξέταση του σπέρματος ή με την συλλογή ούρων μετά τη μάλαξη του προστάτη (εξέταση Stamey-Mears). Και σε αυτή την περίπτωση το κύριο σκέλος της θεραπείας είναι η χορήγηση αντιβιοτικών.

3. Χρόνια Αβακτηριακή Προστατίτιδα

Η αβακτηριακή προστατίτιδα είναι μία φλεγμονή  του προστάτη αδένα, χωρίς όμως την παρουσία μικροοργανισμών στην εξέταση των ούρων ή του σπέρματος. Τα συμπτώματα εδώ ποικίλλουν  σε βαρύτητα και εντόπιση χωρίς πάντα την παρουσία πυρετού. Τα συμπτώματα είναι παρόμοια τόσο στην μικροβιακή όσο και στην μη μικροβιακή (αβακτηριακή) προστατίτιδα και περιλαμβάνουν :

• Αίσθημα τάσης ή βάρους στο περίνεο,την περιοχή ανάμεσα στους όρχεις και τον πρωκτό
  • Συχνοουρία και επιτακτική ανάγκη κένωσης του εντέρου
  • Αίσθημα ατελούς κένωσης της ουροδόχου κύστης
  • Δυσκολία στην ούρηση
  • Καύσος κατά την ούρηση
  • Αίσθημα πόνου στους όρχεις ή στην βουβωνική χώρα
  • Ελαττωμένη ερωτική επιθυμία
  • Διαταραχές στην στύση
  • Πόνος κατά την σεξουαλική επαφή
  • Πρόωρη ή και επώδυνη εκσπερμάτιση
  • Νυκτουρία
  • Ψυχολογική επιβάρυνση του ασθενούς

φλεγμονες προστατη

4. Ασυμπτωματική Φλεγμονώδης Προστατίτιδα

Η ασυμπτωματική φλεγμονώδης προστατίτιδα συνήθως δεν παρουσιάζει συμπτώματα και διαγιγνώσκεται τις περισσότερες φορές τυχαία έπειτα από βιοψία του προστάτη αδένα.